Instalacja zdalnego kalendarza w programie Mozilla Thunderbird

Z Pomoc systemu CRM VISION
Wersja z dnia 09:14, 9 cze 2016 autorstwa J (dyskusja | edycje) (Dodanie zdalnego kalendarza)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj


Celem zdalnego kalendarza jest umożliwienie szybkiego i wygodnego dostępu do informacji o zdarzeniach z poziomu popularnych aplikacji biurowych. Zdalny kalendarz jest połączeniem pomiędzy aplikacją obsługującą kalendarz, a systemem CRM Vision. Dzięki temu każde nowe zdarzenie zarejestrowane, lub zaktualizowane w systemie niezwłocznie widoczne jest na zdalnym kalendarzu.

Każdy z użytkowników generuje dla siebie unikalny link do kalendarza ze swoimi zdarzeniami. Dzięki niemu niemożliwe jest, żeby niepowołana osoba uzyskała dostęp do danych z systemu. W każdej chwili istnieje możliwość ponownego wygenerowania linku.



Instalacja rozszerzenia Lightning

Aby móc korzystać w programie Mozilla Thunderbird z funkcji kalendarza konieczne jest zainstalowanie dodatku Lightning. W celu jego instalacji należy

  • w programie Thunderbird wybrać z górnego menu opcję Narzędzia->Dodatki
  • Przejść na zakładkę Pobierz dodatki widoczną po lewej stronie
  • W prawym górnym rogu w wyszukiwarce dodatków wpisujemy Lightning i klikamy na znaleziony dodatek
  • Po zakończeniu instalacji uruchamiamy program Mozilla Thunderbird ponownie.

Dodanie zdalnego kalendarza

Po ponownym uruchomieniu programu pocztowego Mozilla Thunderbird możemy już przełączyć się w tryb kalendarza.

  • W tym celu należy w prawym górnym rogu kliknąć ikonkę kalendarza Tytuł linkulink=http://help.crmvision.pl/images/5/56/Zk_thunderbird_3.png lub wybrać opcję Wydarzenia i zadania z menu i zaznaczyć Kalendarz.
  • Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy w sekcji Kalendarz i z menu wybieramy pozycję Nowy kalendarz.


Zk thunderbird 4.png


  • W oknie dialogowym wybieramy opcję „Kalendarz zdalny” i klikamy Dalej.
  • W kolejnym oknie wklejamy link do kalendarza wygenerowany w systemie CRM Vision. Możemy go skopiować po wejściu do ekranu ustawień osobistych (link znajduje się w prawym górnym rogu menu) i zakładki Kalendarz. Link widoczny jest po kliknięciu na przycisk iCal. Tutaj sprawdź dokładnie jak pobrać link Po wklejeniu linku klikamy Dalej.


Zk thunderbird 5.png


  • Na następnym ekranie definiujemy nazwę oraz kolor tła dla wyświetlanych zdarzeń i klikamy Dalej.


Zk thunderbird 6.png


Proces dodawania Kalendarza zdalnego został zakończony. Od teraz program automatycznie będzie sprawdzał informacje o nowych zdarzeniach w systemie CRM Vision, a zdarzenia zawsze będą widoczne na kalendarzu.

↑ spis treści