Integracja z Mozilla Thunderbird: Różnice pomiędzy wersjami
(→Konfiguracja rozszerzenia) |
(→Konfiguracja rozszerzenia) |
||
Linia 60: | Linia 60: | ||
z systemem - jest to ostatni wyraz adresu np. demo w przypadku adresu: | z systemem - jest to ostatni wyraz adresu np. demo w przypadku adresu: | ||
http://crmvision.pl/app/demo | http://crmvision.pl/app/demo | ||
− | Identyfikator firmy jest widoczny także po zalogowaniu systemu w dolnej prawej części okna jako Id klienta, tuż obok linków Pomocy oraz Infolinii. | + | Identyfikator firmy jest widoczny także po zalogowaniu do systemu w dolnej prawej części okna jako Id klienta, tuż obok linków Pomocy oraz Infolinii. |
*'''login''' – login użytkownika wykorzystywany przez Państwa do autoryzacji w systemie | *'''login''' – login użytkownika wykorzystywany przez Państwa do autoryzacji w systemie | ||
*'''hasło''' – hasło wykorzystywane przez Państwa do autoryzacji w systemie | *'''hasło''' – hasło wykorzystywane przez Państwa do autoryzacji w systemie |
Aktualna wersja na dzień 12:58, 29 sie 2017
Celem instalacji rozszerzenia jest możliwość szybkiego i wygodnego dodawania odebranych i wysłanych wiadomości do systemu CRM. System na podstawie adresu e-mail odbiorcy lub nadawcy wiadomości wyszukuje odpowiedni kontakt i tworzy dla niego zdarzenie o kategorii e-mail uzupełniając odpowiednie dane takie jak data, treść i załączniki do wiadomości.
Warunkiem koniecznym do poprawnego działania rozszerzenia jest jednorazowe uzupełnienie odpowiednich danych konfiguracyjnych (patrz pkt. Konfiguracja rozszerzenia) a także wcześniejsze dodanie danego kontaktu (wraz z adresem e-mail) do systemu CRM.
Spis treści
Pobranie rozszerzenia
Na stronie logowania do systemu w ramce integracja z programami pocztowymi znajdą Państwo link pobierz rozszerzenie za pomocą którego należy ściągnąć plik rozszerzenia i zapisać go w wybranej lokalizacji na dysku lokalnym komputera.
Dla Mozilla Thunderbird plik ten nazywa się crm_vision_extension.xpi .
Przygotowanie do instalacji
W programie Mozilla Thunderbird należy upewnić się, że jest włączony pasek górnego menu. W tym celu należy skierować kursor myszy na górną część okna programu (np. powyżej przycisku odpowiedz) i kliknąć prawym przyciskiem myszy a następnie wybrać opcję Pasek menu:
W programie Mozilla Thunderbird należy upewnić się, że jest włączona opcja Panel wiadomości w menu Widok->Układ, tak jak na rysunku poniżej:
Instalacja rozszerzenia
Po uruchomieniu programu pocztowego Mozilla Thunderbird należy z menu głównego wybrać opcję Narzędzia → Dodatki.
Następnie należy wybrać opcję Narzędzia->Dodatki i przejść na zakładkę Rozszerzenia.
W kolejnym kroku klikamy przycisk po prawej stronie a po kliknięciu należy wskazujemy lokalizację pliku crm_vision_extension.xpi, który wcześniej zapisaliśmy na dysku.
Po wybraniu tego pliku pojawi się okienko instalacji programowania w którym powinna pojawić się odpowiednio rozpoznana przez program Thunderbird pozycja „crm_vision_extension”. Należy kliknąć przycisk zainstaluj.
Następnie w celu dokończenia instalacji rozszerzenia należy ponownie uruchomić program Thunderbird.
Konfiguracja rozszerzenia
Po ponownym uruchomieniu oraz wybraniu opcji „Narzędzia” powinniśmy zaobserwować nową pozycję na liście oznaczoną jako „CRM Vision”. Po najechaniu myszką pojawi się podmenu z którego należy wybrać pierwszą z opcji czyli „CRM - konfiguracja”.
W niektórych wersjach Mozilla Thunderbird menu "Narzędzia" nie jest widoczne w górnej części okna. Aby je uaktywnić, na Wstążce programu, należ kliknąć prawym przyciskiem myszy i zaznaczyć opcję "pasek menu".
W okienku konfiguracyjnym należy uzupełnić następujące pola:
- identyfikator firmy – jest to unikalny identyfikator Państwa firmy dla systemu CRM, znajduje się on między innymi w adresie www, przez który łączą się Państwo
z systemem - jest to ostatni wyraz adresu np. demo w przypadku adresu: http://crmvision.pl/app/demo Identyfikator firmy jest widoczny także po zalogowaniu do systemu w dolnej prawej części okna jako Id klienta, tuż obok linków Pomocy oraz Infolinii.
- login – login użytkownika wykorzystywany przez Państwa do autoryzacji w systemie
- hasło – hasło wykorzystywane przez Państwa do autoryzacji w systemie
Po uzupełnieniu tych danych można użyć przycisku „testuj połączenie” w celu sprawdzenia poprawności wpisanych danych.
- obsługa załączników – oznacza sposób w jaki program będzie traktować załączniki do wiadomości przy każdej próbie importu wiadomości e-mail do systemu. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji:
- - zawsze pytaj czy dodać – program za każdym razem gdy będziemy chcieli zaimportować wiadomość do systemu CRM zapyta nas czy wraz z wiadomością mają zostać zaimportowane także załączniki do tej wiadomości (jeżeli oczywiście wiadomość posiada załączniki)
- - zawsze dodawaj do CRM – program przy próbie importu wiadomości automatycznie zaimportuje również jej załączniki do systemu CRM.
- - nigdy nie dodawaj do CRM - program przy próbie importu wiadomości automatycznie pominie jej załączniki i nie zaimportuje ich do systemu CRM.
Korzystanie z rozszerzenia
- Menu kontekstowe wiadomości
Jedną z form korzystania z rozszerzenia jest używanie kontekstowego menu wiadomości. Po wybraniu wiadomości którą chcemy zaimportować do systemu CRM należy kliknąć ją prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybrać opcję CRM – dodaj wiadomość odebraną lub CRM – dodaj wiadomość wysłaną.
- Pasek narzędzi
Kolejną formą korzystania z rozszerzenia jest odpowiednie dostosowanie paska narzędzi programu Thunderbird poprzez dodanie do niego ikonek związanych z importem wiadomości do systemu CRM. W tym celu należy kliknąć na pasku narzędziowym prawym przyciskiem myszy:
a następnie w oknie dostosowania paska przeciągnąć myszką ikonkę dodaj odebraną oraz dodaj wysłaną na pasek narzędzi.
W efekcie po wybraniu danej wiadomości możemy jednym kliknięciem zaimportować ją do systemu CRM przy użyciu ikonek widocznych na pasku narzędzi:
- Główne menu – pozycja narzędzia – CRM Vision
Wiadomości możemy importować do systemu CRM również za pomocą głównego menu programu Thunderbird. W tym celu należy wybrać pozycję Narzędzia – CRM Vision i z pojawiającego się podmenu wybrać odpowiednią opcję dodania wiadomości odebranej lub wysłanej.
Automatyczne tworzenie nowych kontaktów
Zobacz: Import email z programu pocztowego - automatyczne tworzenie nowych kontaktów
Odinstalowanie rozszerzenia
W celu odinstalowania rozszerzenia należy w programie Thunderbird wybrać z głównego Menu pozycję Narzędzia->Dodatki, przejść do sekcji Rozszerzenia i przy pozycji Crm Vision mail extension kliknąć przycisk usuń.