Integracja z Mozilla Thunderbird

Z Pomoc systemu CRM VISION
Wersja z dnia 12:58, 29 sie 2017 autorstwa Mzynda (dyskusja | edycje) (Konfiguracja rozszerzenia)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj


Celem instalacji rozszerzenia jest możliwość szybkiego i wygodnego dodawania odebranych i wysłanych wiadomości do systemu CRM. System na podstawie adresu e-mail odbiorcy lub nadawcy wiadomości wyszukuje odpowiedni kontakt i tworzy dla niego zdarzenie o kategorii e-mail uzupełniając odpowiednie dane takie jak data, treść i załączniki do wiadomości.

Warunkiem koniecznym do poprawnego działania rozszerzenia jest jednorazowe uzupełnienie odpowiednich danych konfiguracyjnych (patrz pkt. Konfiguracja rozszerzenia) a także wcześniejsze dodanie danego kontaktu (wraz z adresem e-mail) do systemu CRM.



Pobranie rozszerzenia

Na stronie logowania do systemu w ramce integracja z programami pocztowymi znajdą Państwo link pobierz rozszerzenie za pomocą którego należy ściągnąć plik rozszerzenia i zapisać go w wybranej lokalizacji na dysku lokalnym komputera.

Integracja z innymi programami.png

Dla Mozilla Thunderbird plik ten nazywa się crm_vision_extension.xpi .

Przygotowanie do instalacji

W programie Mozilla Thunderbird należy upewnić się, że jest włączony pasek górnego menu. W tym celu należy skierować kursor myszy na górną część okna programu (np. powyżej przycisku odpowiedz) i kliknąć prawym przyciskiem myszy a następnie wybrać opcję Pasek menu:

Pasek menu.png

W programie Mozilla Thunderbird należy upewnić się, że jest włączona opcja Panel wiadomości w menu Widok->Układ, tak jak na rysunku poniżej:

Thunderbird.png
↑ spis treści


Instalacja rozszerzenia

Po uruchomieniu programu pocztowego Mozilla Thunderbird należy z menu głównego wybrać opcję Narzędzia → Dodatki.

Thunderbird1.png


Następnie należy wybrać opcję Narzędzia->Dodatki i przejść na zakładkę Rozszerzenia. W kolejnym kroku klikamy przycisk po prawej stronie a po kliknięciu należy wskazujemy lokalizację pliku crm_vision_extension.xpi, który wcześniej zapisaliśmy na dysku. Po wybraniu tego pliku pojawi się okienko instalacji programowania w którym powinna pojawić się odpowiednio rozpoznana przez program Thunderbird pozycja „crm_vision_extension”. Należy kliknąć przycisk zainstaluj.

Thunderbird2.png


Następnie w celu dokończenia instalacji rozszerzenia należy ponownie uruchomić program Thunderbird.

↑ spis treści

Konfiguracja rozszerzenia

Po ponownym uruchomieniu oraz wybraniu opcji „Narzędzia” powinniśmy zaobserwować nową pozycję na liście oznaczoną jako „CRM Vision”. Po najechaniu myszką pojawi się podmenu z którego należy wybrać pierwszą z opcji czyli „CRM - konfiguracja”.


W niektórych wersjach Mozilla Thunderbird menu "Narzędzia" nie jest widoczne w górnej części okna. Aby je uaktywnić, na Wstążce programu, należ kliknąć prawym przyciskiem myszy i zaznaczyć opcję "pasek menu".


Thunderbird3.png


W okienku konfiguracyjnym należy uzupełnić następujące pola:

  • identyfikator firmy – jest to unikalny identyfikator Państwa firmy dla systemu CRM, znajduje się on między innymi w adresie www, przez który łączą się Państwo

z systemem - jest to ostatni wyraz adresu np. demo w przypadku adresu: http://crmvision.pl/app/demo Identyfikator firmy jest widoczny także po zalogowaniu do systemu w dolnej prawej części okna jako Id klienta, tuż obok linków Pomocy oraz Infolinii.

  • login – login użytkownika wykorzystywany przez Państwa do autoryzacji w systemie
  • hasło – hasło wykorzystywane przez Państwa do autoryzacji w systemie

Po uzupełnieniu tych danych można użyć przycisku „testuj połączenie” w celu sprawdzenia poprawności wpisanych danych.

  • obsługa załączników – oznacza sposób w jaki program będzie traktować załączniki do wiadomości przy każdej próbie importu wiadomości e-mail do systemu. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji:
- zawsze pytaj czy dodać – program za każdym razem gdy będziemy chcieli zaimportować wiadomość do systemu CRM zapyta nas czy wraz z wiadomością mają zostać zaimportowane także załączniki do tej wiadomości (jeżeli oczywiście wiadomość posiada załączniki)
- zawsze dodawaj do CRM – program przy próbie importu wiadomości automatycznie zaimportuje również jej załączniki do systemu CRM.
- nigdy nie dodawaj do CRM - program przy próbie importu wiadomości automatycznie pominie jej załączniki i nie zaimportuje ich do systemu CRM.


Thunderbird4.png
↑ spis treści


Korzystanie z rozszerzenia

  • Menu kontekstowe wiadomości

Jedną z form korzystania z rozszerzenia jest używanie kontekstowego menu wiadomości. Po wybraniu wiadomości którą chcemy zaimportować do systemu CRM należy kliknąć ją prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybrać opcję CRM – dodaj wiadomość odebraną lub CRM – dodaj wiadomość wysłaną.

Thunderbird5.png


  • Pasek narzędzi

Kolejną formą korzystania z rozszerzenia jest odpowiednie dostosowanie paska narzędzi programu Thunderbird poprzez dodanie do niego ikonek związanych z importem wiadomości do systemu CRM. W tym celu należy kliknąć na pasku narzędziowym prawym przyciskiem myszy:

Thunderbird6.png


a następnie w oknie dostosowania paska przeciągnąć myszką ikonkę dodaj odebraną oraz dodaj wysłaną na pasek narzędzi.

Thunderbird7.png


W efekcie po wybraniu danej wiadomości możemy jednym kliknięciem zaimportować ją do systemu CRM przy użyciu ikonek widocznych na pasku narzędzi:

Thunderbird8.png


  • Główne menu – pozycja narzędzia – CRM Vision

Wiadomości możemy importować do systemu CRM również za pomocą głównego menu programu Thunderbird. W tym celu należy wybrać pozycję Narzędzia – CRM Vision i z pojawiającego się podmenu wybrać odpowiednią opcję dodania wiadomości odebranej lub wysłanej.

Automatyczne tworzenie nowych kontaktów

Zobacz: Import email z programu pocztowego - automatyczne tworzenie nowych kontaktów

↑ spis treści

Odinstalowanie rozszerzenia

W celu odinstalowania rozszerzenia należy w programie Thunderbird wybrać z głównego Menu pozycję Narzędzia->Dodatki, przejść do sekcji Rozszerzenia i przy pozycji Crm Vision mail extension kliknąć przycisk usuń.