Konfiguracja komunikatora TeleCube (Softphone): Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc systemu CRM VISION
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
(Nie pokazano 39 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
 
|[[:Kategoria:Telefon|Telefon]] → [[:Kategoria:Konfiguracja telefonii VOIP|Konfiguracja telefonii VOIP]]
 
|[[:Kategoria:Telefon|Telefon]] → [[:Kategoria:Konfiguracja telefonii VOIP|Konfiguracja telefonii VOIP]]
 
|[[Konfiguracja telefonu|Następny (Konfiguracja telefonu)]]
 
|[[Konfiguracja telefonu|Następny (Konfiguracja telefonu)]]
}} {{see|[[:Kategoria:Administracja|Administracja]] → [[:Kategoria:Ustawienia indywidualne|USTAWIENIA INDYWIDUALNE]]}}
+
}}
  
 
__SPIS__
 
__SPIS__
  
 +
= Konfiguracja w CRM<br/> &nbsp; =
 +
 +
*<span style="font-size:larger">W zakładce Admin->Telefony dodaj nowe konto, w polu Model wybierz "Komunikator Telecube" i kliknij zapisz.</span>:<br/> &nbsp;
 +
 +
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; [[File:Konto tel.png|RTENOTITLE]]<br/> &nbsp;
 +
 +
*<span style="font-size:larger">W zakładce Admin -> Użytkownicy przypisz utworzone konto do wybranego użytkownika:</span><br/> <br/> [[File:Edycja uzytkownika.png|RTENOTITLE]]<br/> &nbsp;
 +
*<span style="font-size:larger">Każdy z użytkowników który ma przypisane takie konto telefoniczne będzie mógł sprawdzić dane do połączenia z TeleCube w swoich ustawieniach:</span><br/> <br/> [[File:Ustawienia indyw.png|RTENOTITLE]]
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
= Konfiguracja w panelu TeleCube =
 +
 +
*<span style="font-size:larger">W panelu TeleCube, w zakładce integracji z CRM Vision </span> (Rozbudowa Centrali > Zewnętrzne Integracje > CRM Vision) <span style="font-size:larger">należy aktywować integrację a następnie podać adres logowania do CRM oraz połączyć numery wewnętrzne z numerami kont z CRM:</span><br/> <br/> [[File:Panel telecube.png|RTENOTITLE]]
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
= Instalacja komunikatora TeleCube =
 +
 +
*<span style="font-size:larger">Ze strony [https://panel.telecube.pl/files/TeleCubeSIP-setup.exe TeleCube.pl ]należy pobrać najnowszą wersję komunikatora TeleCube i zainstalować ją na każdym stanowisku na którym ma być wykorzystywany:</span><br/> <br/> [[File:Instalator telecube.png|RTENOTITLE]]
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
= Konfiguracja przeglądarki Mozilla Firefox =
 +
 +
W celu poprawnego działania połączeń telefonicznych w ustawieniach programu Mozilla Firefox powinna być odpowiednio skonfigurowana wartość parametrów. Na liście parametrów przeglądarki '''about:config''' wartość '''security.mixed_content.block_active_content''' należy ustawić na: '''false'''.
 +
 +
'''W tym celu:'''
 +
 +
*w pasku adresu przeglądarki wpisujemy: '''about:config'''
 +
 +
[[File:About.png|About.png|link=http://help.crmvision.pl/images/7/7c/About.png]]
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
*należy potwierdzić '''zachowanie ostrożności''' podczas dokonywania zmian
 +
 +
[[File:About5.png|600px|About5.png|link=http://help.crmvision.pl/images/1/18/About5.png]]
 +
 +
&nbsp;
 +
 +
*w wyświetlonym pasku '''Szukaj:''' wpisujemy: '''security.mixed_content.block_active_content'''
 +
 +
[[File:About2.png|600px|About2.png|link=http://help.crmvision.pl/images/d/de/About2.png]]
 +
 +
*jeśli wartość to ''true'' dwukrotnym kliknięciem zmieniamy ją na '''false'''
 +
 +
[[File:About3.png|600px|About3.png|link=http://help.crmvision.pl/images/1/17/About3.png]]
 +
 +
<br/> '''Teraz można zamknąć kartę z listą funkcji i rozpocząć dzwonienie/odbieranie połączeń z CRM Vision.'''
  
 +
*'''pierwszą próbę połączenia''' przeprowadź za pomocą klinięcia w link "Telefon" który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu:<br/> <br/> [[File:Link telefon.png|RTENOTITLE]]<br/> &nbsp;
 +
*następnie wpisz numer telefonu i '''kliknij Zadzwoń'''&nbsp;:<br/> <br/> [[File:Test polaczenia.png|RTENOTITLE]]<br/> &nbsp;
 +
*przeglądarka zada nam pytanie jakiej aplikacji użyć do otwarcia odnośników. Należy wybrać aplikację Telecube i '''zaznaczyć boks "Zapamiętaj wybór dla odnośników callto"'''. Dzięki temu przy kolejnych próbach nawiązania lub odebrania połączenia przeglądarka nie będzie już zadawać nam tego pytania:
  
 +
[[File:Firefox app.png|RTENOTITLE]]
  
 +
&nbsp;
  
 +
&nbsp;
  
 +
= Konfiguracja przeglądarki Google Chrome =
  
 +
*'''pierwszą próbę połączenia''' przeprowadź za pomocą klinięcia w link "Telefon" który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu:<br/> <br/> [[File:Link telefon.png|RTENOTITLE]]<br/> &nbsp;
 +
*następnie wpisz numer telefonu i '''kliknij Zadzwoń'''&nbsp;:<br/> [[File:Test polaczenia.png|RTENOTITLE]]<br/> &nbsp;
 +
*'''przeglądarka zada nam pytanie''' jakiej aplikacji użyć do otwarcia odnośników. Należy wybrać aplikację Telecube
  
= Konfiguracja w CRM<br/> &nbsp; =
+
*Niestety w nowszych wersjach Chrome nie ma możliwości zaznaczenia boksa "Zapamiętaj wybór dla odnośników callto". Dlatego aby przeglądarka nie pytała za każdym razem jakiej aplikacji użyć należy wykonać następujące kroki:
  
*<span style="font-size:larger">W zakładce Admin->Telefony dodaj nowe konto, w polu Model wybierz "Komunikator Telecube" i kliknij zapisz.</span>:<br/> &nbsp;
+
<span style="font-size:larger">'''Dla użytkowników systemu Windows:'''</span>
  
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; [[File:Konto tel.png|RTENOTITLE]]<br/> &nbsp;
+
*otwórz notatnik, wklej do niego poniższą zawartość:  
  
*<span style="font-size:larger">W zakładce Admin -> Użytkownicy przypisz utworzone konto do wybranego użytkownika:</span><br/> <br/> [[File:Edycja uzytkownika.png|RTENOTITLE]]<br/> &nbsp;
+
Windows Registry Editor Version 5.00
*<span style="font-size:larger">Każdy z użytkowników który ma przypisane takie konto telefoniczne będzie mógł sprawdzić dane do połączenia z TeleCube w swoich ustawieniach:</span><br/> <br/> [[File:Ustawienia indyw.png|RTENOTITLE]]
 
  
 +
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome]<br/> "ExternalProtocolDialogShowAlwaysOpenCheckbox"=dword:00000001
  
 +
*zapisz plik jako ChromeTelecube.reg (bardzo ważne aby plik był zapisany właśnie z rozszerzeniem .reg) .
 +
*Uruchom podany plik poprzez dwukrotne kliknięcie na niego:<br/> [[File:Chrome rejestr.png|RTENOTITLE]]
 +
*Uwaga: jeśli po stworzeniu i zapisaniu pliku z rozszerzeniem .reg jego ikonka nie zmieni się na taką jak widać powyżej należy wyłączyć opcję ukrywania rozszerzeń znanych typów plików w panelu sterowania.<br/> W tym celu przejdź do: Panel Sterowania -> Opcje Eksploratora plików -> zakładka Widok -> Oddznacz opcję "Ukryj rozszerzenia znanych typów plików":<br/> [[File:Ukryj rozszerzenia.png|RTENOTITLE]]
 +
*Wyraź zgodę na modyfikację rejestru
 +
*Spróbuj nawiązać lub odebrać połączenie z CRM: przeglądarka zapyta o zgodę na użycie komunikatora TeleCube ale pojawi się też dodatkowy boks który należy zaznaczyć:<br/> [[File:Chrome after.png|RTENOTITLE]]
 +
*Od tego momentu przeglądarka nie będzie za każdym razem pytać o pozwolenie na otwarcie odnośnika przez komunikator Telecube.
  
= Konfiguracja w panelu TeleCube =
+
<span style="font-size:larger">'''Dla użytkowników systemu Linux:'''</span>
  
*<span style="font-size:larger">W panelu TeleCube wystarczy podać adres logowania do CRM oraz połączyć numery wewnętrzne z numerami kont z CRM:</span><br/> [[File:Panel telecube.png]]
+
*utwórz katalog: <code>mkdir -p /etc/opt/chrome/policies/managed/</code>
 +
*utwórz pusty plik JSON: <code>touch /etc/opt/chrome/policies/managed/managed_policies.json</code>  
 +
*w utworzonym pliku zamieść treść:<br/> {<br/> "ExternalProtocolDialogShowAlwaysOpenCheckbox": true<br/> }
 +
*Spróbuj nawiązać lub odebrać połączenie z CRM: przeglądarka zapyta o zgodę na użycie komunikatora TeleCube ale pojawi się też dodatkowy boks który należy zaznaczyć
 +
*Od tego momentu przeglądarka nie będzie za każdym razem pytać o pozwolenie na otwarcie odnośnika przez komunikator Telecube.  
  
 
[[Category:Ustawienia indywidualne]] [[Category:Konfiguracja telefonii VOIP]]
 
[[Category:Ustawienia indywidualne]] [[Category:Konfiguracja telefonii VOIP]]

Aktualna wersja na dzień 17:31, 8 lis 2021

Konfiguracja w CRM
 

  • W zakładce Admin->Telefony dodaj nowe konto, w polu Model wybierz "Komunikator Telecube" i kliknij zapisz.:
     

          RTENOTITLE
 

  • W zakładce Admin -> Użytkownicy przypisz utworzone konto do wybranego użytkownika:

    RTENOTITLE
     
  • Każdy z użytkowników który ma przypisane takie konto telefoniczne będzie mógł sprawdzić dane do połączenia z TeleCube w swoich ustawieniach:

    RTENOTITLE

 

 

 

 

Konfiguracja w panelu TeleCube

  • W panelu TeleCube, w zakładce integracji z CRM Vision (Rozbudowa Centrali > Zewnętrzne Integracje > CRM Vision) należy aktywować integrację a następnie podać adres logowania do CRM oraz połączyć numery wewnętrzne z numerami kont z CRM:

    RTENOTITLE

 

 

 

Instalacja komunikatora TeleCube

  • Ze strony TeleCube.pl należy pobrać najnowszą wersję komunikatora TeleCube i zainstalować ją na każdym stanowisku na którym ma być wykorzystywany:

    RTENOTITLE

 

 

Konfiguracja przeglądarki Mozilla Firefox

W celu poprawnego działania połączeń telefonicznych w ustawieniach programu Mozilla Firefox powinna być odpowiednio skonfigurowana wartość parametrów. Na liście parametrów przeglądarki about:config wartość security.mixed_content.block_active_content należy ustawić na: false.

W tym celu:

  • w pasku adresu przeglądarki wpisujemy: about:config

About.png

 

  • należy potwierdzić zachowanie ostrożności podczas dokonywania zmian

About5.png

 

  • w wyświetlonym pasku Szukaj: wpisujemy: security.mixed_content.block_active_content

About2.png

  • jeśli wartość to true dwukrotnym kliknięciem zmieniamy ją na false

About3.png


Teraz można zamknąć kartę z listą funkcji i rozpocząć dzwonienie/odbieranie połączeń z CRM Vision.

  • pierwszą próbę połączenia przeprowadź za pomocą klinięcia w link "Telefon" który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu:

    RTENOTITLE
     
  • następnie wpisz numer telefonu i kliknij Zadzwoń :

    RTENOTITLE
     
  • przeglądarka zada nam pytanie jakiej aplikacji użyć do otwarcia odnośników. Należy wybrać aplikację Telecube i zaznaczyć boks "Zapamiętaj wybór dla odnośników callto". Dzięki temu przy kolejnych próbach nawiązania lub odebrania połączenia przeglądarka nie będzie już zadawać nam tego pytania:

RTENOTITLE

 

 

Konfiguracja przeglądarki Google Chrome

  • pierwszą próbę połączenia przeprowadź za pomocą klinięcia w link "Telefon" który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu:

    RTENOTITLE
     
  • następnie wpisz numer telefonu i kliknij Zadzwoń :
    RTENOTITLE
     
  • przeglądarka zada nam pytanie jakiej aplikacji użyć do otwarcia odnośników. Należy wybrać aplikację Telecube
  • Niestety w nowszych wersjach Chrome nie ma możliwości zaznaczenia boksa "Zapamiętaj wybór dla odnośników callto". Dlatego aby przeglądarka nie pytała za każdym razem jakiej aplikacji użyć należy wykonać następujące kroki:

Dla użytkowników systemu Windows:

  • otwórz notatnik, wklej do niego poniższą zawartość:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome]
"ExternalProtocolDialogShowAlwaysOpenCheckbox"=dword:00000001

  • zapisz plik jako ChromeTelecube.reg (bardzo ważne aby plik był zapisany właśnie z rozszerzeniem .reg) .
  • Uruchom podany plik poprzez dwukrotne kliknięcie na niego:
    RTENOTITLE
  • Uwaga: jeśli po stworzeniu i zapisaniu pliku z rozszerzeniem .reg jego ikonka nie zmieni się na taką jak widać powyżej należy wyłączyć opcję ukrywania rozszerzeń znanych typów plików w panelu sterowania.
    W tym celu przejdź do: Panel Sterowania -> Opcje Eksploratora plików -> zakładka Widok -> Oddznacz opcję "Ukryj rozszerzenia znanych typów plików":
    RTENOTITLE
  • Wyraź zgodę na modyfikację rejestru
  • Spróbuj nawiązać lub odebrać połączenie z CRM: przeglądarka zapyta o zgodę na użycie komunikatora TeleCube ale pojawi się też dodatkowy boks który należy zaznaczyć:
    RTENOTITLE
  • Od tego momentu przeglądarka nie będzie za każdym razem pytać o pozwolenie na otwarcie odnośnika przez komunikator Telecube.

Dla użytkowników systemu Linux:

  • utwórz katalog: mkdir -p /etc/opt/chrome/policies/managed/
  • utwórz pusty plik JSON: touch /etc/opt/chrome/policies/managed/managed_policies.json
  • w utworzonym pliku zamieść treść:
    {
    "ExternalProtocolDialogShowAlwaysOpenCheckbox": true
    }
  • Spróbuj nawiązać lub odebrać połączenie z CRM: przeglądarka zapyta o zgodę na użycie komunikatora TeleCube ale pojawi się też dodatkowy boks który należy zaznaczyć
  • Od tego momentu przeglądarka nie będzie za każdym razem pytać o pozwolenie na otwarcie odnośnika przez komunikator Telecube.