Konfiguracja komunikatora TeleCube (Softphone): Różnice pomiędzy wersjami
Linia 71: | Linia 71: | ||
<br/> '''Teraz można zamknąć kartę z listą funkcji i rozpocząć dzwonienie/odbieranie połączeń z CRM Vision.''' | <br/> '''Teraz można zamknąć kartę z listą funkcji i rozpocząć dzwonienie/odbieranie połączeń z CRM Vision.''' | ||
− | *pierwszą próbę połączenia przeprowadź za pomocą klinięcia w link "Telefon" który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu: | + | *'''pierwszą próbę połączenia''' przeprowadź za pomocą klinięcia w link "Telefon" który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu:<br/> <br/> [[File:Link telefon.png]] |
− | *następnie wpisz numer telefonu i kliknij Zadzwoń :<br/> | + | *następnie wpisz numer telefonu i '''kliknij Zadzwoń''' :<br/> [[File:Test polaczenia.png]] |
− | *przy pierwszej próbie nawiązania połączenia przeglądarka zada nam pytanie jakiej aplikacji użyć do otwarcia odnośników. Należy wybrać aplikację Telecube i zaznaczyć boks "Zapamiętaj wybór dla odnośników callto". Dzięki temu przy kolejnych próbach nawiązania lub odebrania połączenia przeglądarka nie będzie już zadawać nam tego pytania: | + | *'''przy pierwszej próbie nawiązania połączenia przeglądarka zada nam pytanie''' jakiej aplikacji użyć do otwarcia odnośników. Należy wybrać aplikację Telecube i zaznaczyć boks "Zapamiętaj wybór dla odnośników callto". Dzięki temu przy kolejnych próbach nawiązania lub odebrania połączenia przeglądarka nie będzie już zadawać nam tego pytania: |
[[File:Firefox app.png|RTENOTITLE]] | [[File:Firefox app.png|RTENOTITLE]] |
Wersja z 16:15, 15 paź 2021
Spis treści
Konfiguracja w CRM
- W zakładce Admin->Telefony dodaj nowe konto, w polu Model wybierz "Komunikator Telecube" i kliknij zapisz.:
- W zakładce Admin -> Użytkownicy przypisz utworzone konto do wybranego użytkownika:
- Każdy z użytkowników który ma przypisane takie konto telefoniczne będzie mógł sprawdzić dane do połączenia z TeleCube w swoich ustawieniach:
Konfiguracja w panelu TeleCube
- W panelu TeleCube, w zakładce integracji z CRM Vision (Telecube PRO > Integracje Zewnętrzne > Integracja z CRM Vision) należy aktywować integrację a następnie podać adres logowania do CRM oraz połączyć numery wewnętrzne z numerami kont z CRM:
Instalacja komunikatora TeleCube
- Ze strony TeleCube.pl należy pobrać najnowszą wersję komunikatora TeleCube i zainstalować ją na każdym stanowisku na którym ma być wykorzystywany:
Konfiguracja przeglądarki Mozilla Firefox
W celu poprawnego działania połączeń telefonicznych w ustawieniach programu Mozilla Firefox powinna być odpowiednio skonfigurowana wartość parametrów. Na liście parametrów przeglądarki about:config wartość security.mixed_content.block_active_content należy ustawić na: false.
W tym celu:
- w pasku adresu przeglądarki wpisujemy: about:config
- należy potwierdzić zachowanie ostrożności podczas dokonywania zmian
- w wyświetlonym pasku Szukaj: wpisujemy: security.mixed_content.block_active_content
- jeśli wartość to true dwukrotnym kliknięciem zmieniamy ją na false
Teraz można zamknąć kartę z listą funkcji i rozpocząć dzwonienie/odbieranie połączeń z CRM Vision.
- pierwszą próbę połączenia przeprowadź za pomocą klinięcia w link "Telefon" który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu:
- następnie wpisz numer telefonu i kliknij Zadzwoń :
- przy pierwszej próbie nawiązania połączenia przeglądarka zada nam pytanie jakiej aplikacji użyć do otwarcia odnośników. Należy wybrać aplikację Telecube i zaznaczyć boks "Zapamiętaj wybór dla odnośników callto". Dzięki temu przy kolejnych próbach nawiązania lub odebrania połączenia przeglądarka nie będzie już zadawać nam tego pytania:
Konfiguracja przeglądarki Google Chrome
- przy pierwszej próbie nawiązania lub odebrania połączenia przeglądarka zada nam pytanie jakiej aplikacji użyć do otwarcia odnośników. Należy wybrać aplikację Telecube:
- Niestety w nowszych wersjach Chrome nie ma możliwości zaznaczenia boksa "Zapamiętaj wybór dla odnośników callto". Dlatego aby przeglądarka nie pytała za każdym razem jakiej aplikacji użyć należy wykonać następujące kroki:
Dla użytkowników systemu Windows:
- otwórz notatnik, wklej do niego poniższą zawartość:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome]
"ExternalProtocolDialogShowAlwaysOpenCheckbox"=dword:00000001
- zapisz plik jako ChromeTelecube.reg (bardzo ważne aby plik był zapisany właśnie z rozszerzeniem .reg) .
- Uruchom podany plik poprzez dwukrotne kliknięcie na niego:
- Uwaga: jeśli po stworzeniu i zapisaniu pliku z rozszerzeniem .reg jego ikonka nie zmieni się na taką jak widać powyżej należy wyłączyć opcję ukrywania rozszerzeń znanych typów plików w panelu sterowania.
W tym celu przejdź do: Panel Sterowania -> Opcje Eksploratora plików -> zakładka Widok -> Oddznacz opcję "Ukryj rozszerzenia znanych typów plików":
- Wyraź zgodę na modyfikację rejestru
- Spróbuj nawiązać lub odebrać połączenie z CRM: przeglądarka zapyta o zgodę na użycie komunikatora TeleCube ale pojawi się też dodatkowy boks który należy zaznaczyć:
- Od tego momentu przeglądarka nie będzie za każdym razem pytać o pozwolenie na otwarcie odnośnika przez komunikator Telecube.
Dla użytkowników systemu Linux:
- utwórz katalog:
mkdir -p /etc/opt/chrome/policies/managed/
- utwórz pusty plik JSON:
touch /etc/opt/chrome/policies/managed/managed_policies.json
- w utworzonym pliku zamieść treść:
{
"ExternalProtocolDialogShowAlwaysOpenCheckbox": true
} - Spróbuj nawiązać lub odebrać połączenie z CRM: przeglądarka zapyta o zgodę na użycie komunikatora TeleCube ale pojawi się też dodatkowy boks który należy zaznaczyć
- Od tego momentu przeglądarka nie będzie za każdym razem pytać o pozwolenie na otwarcie odnośnika przez komunikator Telecube.