Konfiguracja telefonu
Zobacz też: Administracja → USTAWIENIA INDYWIDUALNE
Spis treści
Dodanie kont telefonicznych i przypisanie ich do użytkowników CRM
- Przejdź do zakładki Admin -> Telefony
- Dodaj konto telefoniczne, podając następujące dane:
- Nazwa konta - nazwa konta telefonicznego np. "telefon handlowca".
- Model - w zależności od posiadanego modelu telefonu. W celu sprawdzenia modelu należy wpisać numer IP telefonu w przeglądarkę i odczytać model na stronie logowania do panelu telefonu. Wartość "Komunikator Telecube" należy wybrać jeśli korzystają Państwo z komunikatora operatora Telecube
Pozostałe kroki są konieczne tylko jeśli wybraliśmy w polu Model wartość inną niż "komunikator Telecube": - Numer IP - odczytany z telefonu. Numer IP powinien się wyświetlić po wciśnięciu przycisku OK na telefonie.
- login telefonu. Domyślny login to "admin"
- Hasło telefonu. Domyślne hasło to "admin"
- Przejdź do zakładki Admin -> Użytkownicy. W oknie edycji danych użytkownika przypisz mu konto telefoniczne dodane w pkt.2
Wygenerowanie adresów Action URL
otwórz ustawienia indywidualne → Ogólne - ustawienia indywidualne na karcie Telefon
przycisk Konfiguracja telefonu -> otworzy nowe okno:
Pozostaw to okno otwarte (widoczne adresy będą służyły do skopiowania do telefonu).
Konfiguracja Action URL w telefonie
wygenerowane adresy należy uzupełnić w konfiguracji telefonu.
Na telefonie naciśnij przycisk "OK"
na wyświetlaczu telefonu pojawi się jego numer IP - wpisz go do przeglądarki (domyślny login to "admin", hasło "admin").
Przejdź w menu: Features → Action URL i wklej wygenerowane wcześniej adresy.
Poprawne ustawienie dodatkowych parametrów
Jeśli w telefonie jest dostępna zakładka Features->Remote Control należy w polu Action URI allow IP list wpisać słowo "any":
Przy pierwszej próbie nawiązania połączenia na telefonie pojawi się komunikat pytający czy pozwalamy na zdalne sterowanie telefonem. Należy nacisnąć przycisk OK - wówczas komunikat nie będzie się już pojawiał.
Jeśli w zakładce ustawień zaawansowanych: Account → Advanced jest dostępny parametr Login Expire(seconds) należy ustawić go na 60 sekund . Jeśli opcja nie jest dostępna należy pominąć ten krok.
Wyłączenie domyślnego zachowania klawisza "#" powodującego przekierowanie połączeń.
Często dzwoniąc na różne numery infolinii, należy zatwierdzać numer klawiszem "kratki" #. Domyślna konfiguracja na to nie pozwala, bowiem klawisz "#" powoduje przejście do transferu połączenia.
Aby przywrócić działanie klawisza "#" należy w opcji: Features → General Information → Key As Send zaznaczyć DISABLED:
Zmiana hasła i loginu w telefonie
Kwestie bezpieczeństwa wymagają zmiany domyślnego hasła i loginu (admin; admin). Dokonać tego można w zakładce Security. Zmiany następują po wpisaniu obecnego hasła (Current Password), następnie nowego (New Password) oraz potwierdzeniu ponownym wpisaniem nowego hasła (Confirm Password) i zapisaniu jej przyciskiem Confirm.
Po zmianie danych logowania telefonu (login/hasło), należy je wprowadzić w CRM-ie w zakładce Admin ->Telefony , w celu zachowania poprawnego działania urządzenia.
Konfiguracja przeglądarki
Poprawne ustawienia przeglądarki Mozilla Firefox
W celu poprawnego działania połączeń telefonicznych w ustawieniach programu Mozilla Firefox powinna być odpowiednio skonfigurowana wartość parametrów. Na liście parametrów przeglądarki about:config wartość security.mixed_content.block_active_content należy ustawić na: false.
Poprawna konfiguracja ustawień w Mozilla Firefox:
- w pasku adresu przeglądarki wpisujemy: about:config
- należy potwierdzić zachowanie ostrożności podczas dokonywania zmian
- w wyświetlonym pasku Szukaj: wpisujemy: security.mixed_content.block_active_content
- jeśli wartość to true dwukrotnym kliknięciem zmieniamy ją na false
Aby sprawdzić poprawność konfiguracji przejdź na stronę: https://demo.crmvision-online.pl:8443/test.html
Poprawne ustawienia przeglądarki Google Chrome
- dla tej przeglądarki nie ma potrzeby dodatkowej konfiguracji
Sprawdzenie poprawności
Poprawna konfiguracja przeglądarki (tylko dla Firefox)
Powyższe punkty pozwalają poprawnie skonfigurować przeglądarkę Firefox do integracji z telefonem.
Aby sprawdzić poprawność konfiguracji Firefox'a przejdź na stronę: https://demo.crmvision-online.pl:8443/test.html
Uwaga! Przeglądarka Google Chrome nie wymaga tego testu.
Sprawdzenie automatycznego otwarcia kontaktu
Zadzwoń ze swojego telefonu komórkowego na numer stacjonarny przypisany do aparatu. CRM powinien otworzyć okno rozmowy:
Odebranie rozmowy otworzy pełne okno kontaktu.