Mailing

Z Pomoc systemu CRM VISION
Skocz do: nawigacja, szukaj


W systemie CRM Vision można stworzyć dowolny mailing i wysłać do wszystkich odbiorców znajdujących się w danej grupie kontaktów.


W pierwszej kolejności powinniśmy skonfigurować konto pocztowe służące wysyłce wiadomości mailingowych. Czynność wykonujemy w module Admin → Mailing. Należy upewnić się również, że posiadamy odpowiednie uprawnienia do wysyłania mailingu. Następnie w module Kontakty → Grupy kontaktów należy wybrać Grupę do której chcemy wysłać mailing i utworzyć wiadomość, łącznie z zaplanowaniem terminu jej wysyłki.


Standard wysyłki mailingu z CRM Vision:

  • każdy odbiorca widzi tylko własny adres e-mail,
  • wiadomości wysyłane są co 10 sekund,
  • informacja o niedostarczonych wiadomościach pojawia się w CRM Vision - po korekcie adresu mogą zostać wysłane ponownie.



Nadanie uprawnień do wysyłki mailingu

  • Pierwszym krokiem, jeszcze przed przygotowaniem mailingu, jest nadanie odpowiednich uprawnień wysyłki.

Wymagane jest uprawnienie administracji grupami...
ADMIN → Role → wybieramy rolę dla której ma zostać ustanowiona możliwość wysyłki mailingu → oznaczamy uprawnienie w sekcji grupy kontaktów → administracja

Grupy admin.png



... oraz dostępu do funkcji tworzenia mailingu.
ADMIN → Role → wybieramy rolę dla której ma zostać ustanowiona możliwość wysyłki mailingu → oznaczamy uprawnienie w sekcji mailing

Mailing upr1.png


  • Po spełnieniu powyższych dwóch warunków możemy rozpocząć tworzenie wiadomości seryjnych, np.: z listy kontaktów.

Zasady wysyłki mailingu

Wysyłka mailingu może odbywać się z różnych kont pocztowych w zależności od potrzeb. Może to być główne konto firmowe, np. biuro@nazwafirmy.pl lub osobiste danego użytkownika, np. księgowej w przypadku informacji finansowych, handlowca w przypadku seryjnej wysyłki ofert do klientów. W zależności od tego kto ma być nadawcą, można zmienić ustawienia wysyłki mailingu.

Wysyłki mailingu mogą dokonywać użytkownicy posiadający odpowiednie uprawnienie, jest ono określane dwuskładnikowo jako grupy kontaktów - administracja oraz mailing. Powinno zostać oznaczone w przypisanej do nich Roli użytkownika.

Jeśli mailing ma zostać wysłany do wielu klientów znajdujących się w kilku różnych grupach można wykonać akcję dla zaznaczonych przypisując odpowiednie kontakty do jednej grupy, a następnie wysłać mailing, tak jak zostało to opisane w poniższej tabeli.

Pracę rozpoczynamy w module KONTAKTY → zakładce Kontakty Mailing1.png
zaznaczamy kontrahentów, znajdujących się w kilku lub nie przypisanych do żadnej grupy Mailing2.png
z listy dla zaznaczonych wybieramy GRUPY: przypisz do grupy Mailing3.png
kolejnym krokiem jest przypisanie do właściwej grupy, należy pamiętać że musi zostać stworzona przed rozpoczęciem całej operacji, gdyż nie w tym miejscu możliwości stworzenia grupy "ad hoc" Mailing4.png
na Liście kontaktów pozostaje wybrać przycisk Wykonaj Mailing5.png
następnie po przejściu do KONTAKTY → Grupy kontaktów → Klient (grupa) przygotowujemy mailing Mailing6.png
ostatnim krokiem jest zatwierdzenie przygotowanego mailingu Mailing7.png
↑ spis treści


Tworzenie jednorazowego mailingu

Jednorazowy mailing można wysłać do losowo oznaczonych lub starannie wyselekcjonowanych kontaktów dzięki zastosowaniu kryteriów wyszukiwania.

Pracę rozpoczynamy na ekranie KONTAKTY → Lista kontaktów wybierając te do których chcemy wysłać mailing.

Jednorazowy001.png
Strzalka d.png

Na liście Dla zaznaczonych wybieramy opcję utwórz mailing.

Jednorazowy002.png
Strzalka d.png

Potwierdzamy dokonany wybór...

Jednorazowy003.png
Strzalka d.png

...i przechodzimy do KONTAKTY → Grupy kontaktów, gdzie została utworzona grupa o nazwie mailing + nr (1, 2, itd. zależnie od liczby wysyłanych mailingów) z datą dzienną.

Jednorazowy004.png
Strzalka d.png

Kolejne kroki są analogiczne do poniższych, czyli podczas wysyłki do dowolnej grupy kontaktów.

↑ spis treści


Wysyłka mailingu do grupy kontaktów

Pracę rozpoczynamy od ekranu grupy kontaktów w zakładce Mailing

Mailing.png
Strzalka d.png
Mailing two.png
Strzalka d.png
Mailing two1.png
Strzalka d.png
Mailing two5.png
Strzalka d.png
Mailing two6.png
Strzalka d.png
Mailing two2.png
Każdy stworzony mailing wymaga ostatecznej akceptacji przed wysyłką.
↑ spis treści


Dodawanie zdjęć do wiadomości mailingowej

W systemie CRM Vision w czasie tworzenia e-maila wysyłanego do wielu odbiorców istnieje możliwość dodania plików zdjęć lub skanów zapisanych jako .jpg czy .png

Zdjecia.png
Strzalka d.png
Zdjecia1.png
Dodawanie zdjęć z dysku komputera

W przypadku załączania zdjęć znajdujących się na komputerze wybieramy je z dysku.

Zdjecia3.png
Strzalka d.png
Zdjecia4.png
Dodawanie zdjęć z Wirtualnego dysku systemu CRM Vision

Jeśli posiadają Państwo uruchomiony moduł PLIKI możliwe jest wstawienie zdjęć do wiadomości e-mail bezpośrednio z systemu CRM Vision.

Zdjecia2.png
↑ spis treści


Wysyłka mailingu

Wysyłkę przygotowanego mailingu znajdującego się w zakładce KONTAKTY → Grupy kontaktówwybór konkretnej grupyMailing warto rozpocząć od sprawdzenia czy przygotowana wiadomość spełnia nasze oczekiwania.

Mailing8.png
Strzalka d.png

Można to zrobić przy pomocy funkcji Testuj, wysyłającej e-mail do twórcy mailingu lub innej dowolnie wybranej osoby.

Mailing9.png
Strzalka d.png
Mailing10.png
Strzalka d.png

Po przetestowaniu można Zatwierdzić mailing.

Mailing11.png

Zatwierdzone wiadomości można obejrzeć przy użyciu funkcji Wygenerowane emaile

Mailing12.png
Strzalka d.png

Maile po wysłaniu o wyznaczonej godzinie znikną z kolumny Do wysłania pojawiając się w kolumnie Wysłane.

Mailing13.png
Strzalka d.png

Po wysłaniu pojawi się informacja o zakończeniu czynności przez CRM Vision.

Mailing17.png
Strzalka d.png

Jeżeli podczas wysyłki wystąpią błędy system poinformuje nas o tym odpowiednim komunikatem.

Mailing14.png
Strzalka d.png

Po otwarciu karty Wygenerowane maile błędnie wiadomości możne przesłać ponownie. Pokaż błędne → zaznacz wszystkie → Dla zaznaczonych: Błędne wyślij ponownie → Wykonaj

Mailing15.png
Strzalka d.png

Wysłane mailingi widoczne są w karcie kontaktu w sekcji Historia.

Mailing16.png
↑ spis treści


Tworzenie szablonu mailingu

  • szablon można stworzyć w zakładce Szablony mailinguNowy szablon
Mailing szablon.png
  • prostym sposobem na zapisanie już istniejącego mailingu jako szablonu jest użycie opcji Zapisz jako szablon w karcie Edycja mailingu
Mailing two3.png
Strzalka d.png
Mailing two4.png
↑ spis treści


Tworzenie mailingu przy pomocy szablonu

Mailing zszablonu.png
↑ spis treści


Dla administratora

Informacje dotyczące ustawień konfiguracji kont w systemie CRM Vision: Administracja → Mailing - konfiguracja

Konfiguracja głównego konta pocztowego do wysyłki mailingu

zobacz: Administracja → Mailing - konfiguracja konta

Konfiguracja kont pocztowych użytkowników do wysyłki mailingu

zobacz: Administracja → Uprawnienia indywidualne

Uprawnienia

zobacz: Administracja → Mailing - uprawnienia wysyłania

↑ spis treści