Połączenie z Google Maps: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc systemu CRM VISION
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
(Nie pokazano 34 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
  
{{Nav
+
{| align="center" border="0" cellpadding="3" cellspacing="0" style="width: 100%; border: 1px solid gray"
|[[Zarządzanie statusami klientów|Poprzedni (Zarządzanie statusami klientów)]]
+
|-
|[[:Kategoria:Kontakty|Kontakty]] → [[:Kategoria:Zarządzanie kontaktami|ZARZĄDZANIE KONTAKTAMI]]
+
| poprzedni: '''[[Korespondencja_seryjna|Poprzedni (Korespondencja seryjna)]]'''
|''[[:Kategoria:Zarządzanie kontaktami|MENU (Zarządzanie klientami)]]''
+
| style="text-align: center" | menu: '''[[:Kategoria:Kontakty|Kontakty]] [[:Kategoria:Zarządzanie_kontaktami|ZARZĄDZANIE KONTAKTAMI]]'''
}}
+
| style="text-align: right" | następny: '''[[:Kategoria:Zarządzanie_kontaktami|MENU (Zarządzanie klientami)]]'''
 +
|}
  
<span style="font-size:larger">'''Integracja adresów klientów z systemu CRM z usługą Google Maps'''</span>
+
&nbsp;
 +
 
 +
__SPIS__
 +
 
 +
&nbsp;
 +
 
 +
&nbsp;
 +
 
 +
== Integracja adresów klientów z systemu CRM z usługą Google Maps ==
  
'''Przygotowanie do eksportu adresów kontaktów z CRM'''
+
=== 1. Przygotuj listę adresów z CRM ===
  
Przechodzimy do moduły Kontakty → automatycznie otworzy się nam lista kontaktów. Klikamy w prawym górnym rogu w ikonę:
+
'''Opcja 1: wybierz kontakty z planu wizyt danego dnia'''
  
[[File:2020-02-24 103655.jpg|RTENOTITLE]]
+
Przejdź do menu Działania → Plan dnia.&nbsp; Zastosuj teraz filtry, aby wyszukać listę kontaktów do wyeksportowania np. tylko "wizyty".
  
W ten sposób aktywujemy listę wszystkich Klientów. Będziemy mogli adresy wszystkich Klientów zintegrować z Mapą Google. Jeśli chcemy integrować tylko swoje adresy kontaktów, to klikamy w ikonę
+
'''Opcja 2: wybierz dowolne kontakty z bazy'''
  
[[File:2020-02-24 104319.jpg|RTENOTITLE]]
+
Przejdź do menu&nbsp;Kontakty → automatycznie otworzy się&nbsp;lista. Zastosuj teraz filtry, aby wyszukać listę kontaktów do wyeksportowania np. tylko "moje", tylko o określonym statusie lub grupie, itp.[[File:2020-02-24 105627.jpg|thumb|center|800px|link=https://help.crmvision-online.pl/images/b/b2/2020-02-24_105627.jpg]]
  
W kolumnie „Szukaj” możemy też dodatkowo zaznaczyć checkbox przy odpowiednim wierszu = firmie.
+
=== 2. Eksportuj kontakty do pliku ===
  
[[File:2020-02-24 105627.jpg|RTENOTITLE]]
+
Opcjonalnie możesz też zaznaczyć checkbox przy odpowiednim wierszu (firmie) - wówczas tylko zaznaczone kontakty zostaną wyeksportowane. Bez zaznaczania - eksportuja się wszystkie spełniające kryteria.
  
Istotne jest, żeby sprawdzić ile mamy kontaktów wyświetlanych. Wyświetlanych jest z 10 z 12 kontaktów.
+
Kliknij w&nbsp;prawym dolnym rogu ekranu&nbsp;→ eksport danych.&nbsp;
  
[[File:2020-02-24 111930.jpg|RTENOTITLE]]
+
&nbsp;
  
Jeśli mamy więcej kontaktów niż znajduje się na stronie (strona 1 z 2), to zwiększamy listę kontaktów wyświetlanych do 25.
+
=== 3. Przenieś listy punktów na mapę. ===
  
[[File:Na stronie.jpg|RTENOTITLE]]
+
''<span style="font-weight: normal">Uwaga: Posiadanie konta w portalu Google jest konieczne, aby przenieść kontakty na mapę Google.&nbsp;</span>Zalecamy też korzystanie z przeglądarki Google Chrome.''
  
Efekt będzie wyglądał następująco.
+
*Zaloguj się na stronę na koncie&nbsp;'''mymaps.google.com'''
 +
*Kliknij w lewej górnej części ekranu na przycisk:<br/> [[File:2020-03-23 154748.jpg|RTENOTITLE]]<br/> a następnie w pole '''Mapa bez nazwy''' i wpisz np. '''Mapa testowa'''.
 +
*Wybierz polecenie&nbsp;'''importuj:'''<br/> <br/> [[File:2020-03-27 175817.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]i wybierz uprzednio wygenerowany plik z kontaktami z systemu CRM.<br/> Zaznacz 3 pola adresowe z jednej grupy adresów (z adresu głównego lub siedziby) np.&nbsp;:
 +
**adres główny - ulica i numer
 +
**adres główny - miasto
 +
**adres główny - kraj<br/> [[File:2020-03-30 091732.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]] 
 +
*Kliknij '''Dalej'''. Wybierz do wyświetlania pole&nbsp;'''Nazwa skrócona''' i kliknij '''Zakończ'''.  
  
[[File:2020-02-24 111159.jpg|RTENOTITLE]]
+
'''Gotowe! '''Adresy firm zostały naniesione na mapę.
  
Zaznaczamy pojedynczo te kontakty, które chcemy integrować z Mapą Google.
+
[[File:2020-03-27 174426.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]
  
Jeśli jednak chcemy wyeksportować wszystkie kontakty, nie zaznaczamy żadnych pól chechbox, ale wszystkie kontakty kilkając na ikonę znajdującą się w prawym dolnym rogu ekrany → eksport danych. Znaczące jest to, że zastosowane w kolumnach filtry znajdą odzwierciedlenie w wyeksportowanym pliku. Wyeksportowane zostaną wg filtrów wszystkie kontakty. Jeśli np. było 10 stron z 10, to wszystkie one znajdą się w pliku docelowym.
+
&nbsp;
  
Kolejnym etapem jest zalogowanie się na stronę na koncie '''mymaps.google.com'''<span style="font-weight: normal">Posiadanie konta w portalu Google jest istotne, aby móc korzystać z usługi </span>'''mymaps.google.com'''
+
&nbsp;
  
Klikamy w lewej górnej części ekranu na ikonę:
+
=== 4. Ponumeruj firmy na mapie ===
  
[[File:2020-03-23 154748.jpg|RTENOTITLE]]
+
''Na początek utworzymy tzw. "warstwę". W ramach warstwy możemy korzystać ze styli, lub wgrywać kolejne warstwy i do nich dołączać kolejne style.''
  
i wybieramy opcję importuj:
+
Wybierz opcję:&nbsp;'''Osobne style:'''
  
[[File:2020-03-23 155112.jpg|RTENOTITLE]]
+
[[File:2020-03-31 210621.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]
  
Wybieramy uprzednio wygenerowany plik z kontaktami z systemu CRM. Zaznaczmy min. 4 zmienne.
+
Następnym krokiem będzie zmiana stylu. Wybierz opcje:
  
[[File:2020-03-23 160254.jpg|RTENOTITLE]]
+
*grupuj wg: "Sekwencja liczb"
 +
*ustaw etykiety "Nazwa skrócona"
  
Klikamy na Dalej. Wybieramy następnie Nazwę skrócona i klikamy na Zakończ. Adresy firmy zostały naniesione na mapę:
+
[[File:2020-03-31 210900.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]
  
[[File:2020-03-23 160429.jpg|RTENOTITLE]]
+
Odzwiercedlenie wprowadzonych zmian na mapie.
  
Możemy teraz utworzyć mapę trasy:
+
[[File:2020-03-31 215010.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]
  
 
&nbsp;
 
&nbsp;
  
[[File:2020-03-23 160554.jpg|RTENOTITLE]]
+
=== 5. Ustaw trasę ===
 +
 
 +
Kliknij w menu na planowane punkty na trasie i przeciągnij je na odpowiednie miejsca. W przykładzie: mapa trasy z północy&nbsp;na południe:
 +
 
 +
[[File:2020-03-31 215519.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]
 +
 
 +
''Style pozwalają tworzyć filtry, dzięki&nbsp;którym możemy widzieć kolejność odwiedzanych punktów na trasie (kolejne cyfry), nadawać odpowiednie kolory, szukać podług statusów nadanych kontaktom w CRM.''
 +
 
 +
Następnym krokiem będzie utworzenie mapy trasy. Klikamy w górnym pasku w ikonę [[File:2020-03-26 160947.jpg|RTENOTITLE]]
 +
 
 +
Po lewej stronie rozwijają się nam punkty trasy '''A''' i '''B''', które oznaczymy na mapie. Dodamy jeszcze pkt '''C''', jako, że mamy 3 adresy firm naniesione na mapę. Trasę planujemy wykonać z pn. na pd.
 +
 
 +
Kursor tekstowy miga w punkcie '''A''', a my klikamy na firmę z Gdańska.
 +
 
 +
[[File:2020-03-26 160347 2.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]
 +
 
 +
System automatycznie przenosi nas do litery '''B''' i wybieramy punkt w Warszawie. Terz musimy dodać cel podróży, aby móc oznaczyć 3 punkt na trasie
 +
 
 +
<br/> [[File:2020-03-27 163146 dodaj cel podrozy 2.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]
 +
 
 +
Oznaczamy na trasie pkt '''C'''.&nbsp;Efekt:
 +
 
 +
[[File:2020-03-27 174227.jpg|border|center|RTENOTITLE|link=]]
 +
 
 +
&nbsp;
 +
 
 +
=== 6. Udostępnij trasę ===
 +
 
 +
Plan trasy możemy udostępnić klikając pod nazwą mapy w ikonę [[File:2020-03-26 161005.jpg|RTENOTITLE]]:
 +
 
 +
*'''poprzez link''' - wszystkim&nbsp;którzy mają konto pocztowe (w dowolnej domenie),
 +
*'''poprzez konta google''' - wówczas przypiszemy uprawnienia dostępu do mapy jak np. edytowanie, bądź wyświetlanie.
 +
 
 +
&nbsp; {{top}}
  
która będzie wyglądała następująco:
+
{| align="center" border="0" cellpadding="3" cellspacing="0" style="width: 100%; border: 1px solid gray"
 +
|-
 +
| poprzedni:&nbsp;'''[[Korespondencja_seryjna|Poprzedni (Korespondencja seryjna)]]'''
 +
| style="text-align: center" | menu:&nbsp;'''[[:Kategoria:Kontakty|Kontakty]] → [[:Kategoria:Zarządzanie_kontaktami|ZARZĄDZANIE KONTAKTAMI]]'''
 +
| style="text-align: right" | następny:&nbsp;'''[[:Kategoria:Zarządzanie_kontaktami|MENU (Zarządzanie klientami)]]'''
 +
|}
  
[[File:2020-03-23 160926.jpg|RTENOTITLE]]
+
[[Category:Zarządzanie kontaktami]]

Aktualna wersja na dzień 10:42, 18 lut 2021

poprzedni: Poprzedni (Korespondencja seryjna) menu: KontaktyZARZĄDZANIE KONTAKTAMI następny: MENU (Zarządzanie klientami)

 

 

 

Integracja adresów klientów z systemu CRM z usługą Google Maps

1. Przygotuj listę adresów z CRM

Opcja 1: wybierz kontakty z planu wizyt danego dnia

Przejdź do menu Działania → Plan dnia.  Zastosuj teraz filtry, aby wyszukać listę kontaktów do wyeksportowania np. tylko "wizyty".

Opcja 2: wybierz dowolne kontakty z bazy

Przejdź do menu Kontakty → automatycznie otworzy się lista. Zastosuj teraz filtry, aby wyszukać listę kontaktów do wyeksportowania np. tylko "moje", tylko o określonym statusie lub grupie, itp.

2020-02-24 105627.jpg

2. Eksportuj kontakty do pliku

Opcjonalnie możesz też zaznaczyć checkbox przy odpowiednim wierszu (firmie) - wówczas tylko zaznaczone kontakty zostaną wyeksportowane. Bez zaznaczania - eksportuja się wszystkie spełniające kryteria.

Kliknij w prawym dolnym rogu ekranu → eksport danych. 

 

3. Przenieś listy punktów na mapę.

Uwaga: Posiadanie konta w portalu Google jest konieczne, aby przenieść kontakty na mapę Google. Zalecamy też korzystanie z przeglądarki Google Chrome.

  • Zaloguj się na stronę na koncie mymaps.google.com
  • Kliknij w lewej górnej części ekranu na przycisk:
    RTENOTITLE
    a następnie w pole Mapa bez nazwy i wpisz np. Mapa testowa.
  • Wybierz polecenie importuj:

    RTENOTITLE
    i wybierz uprzednio wygenerowany plik z kontaktami z systemu CRM.
    Zaznacz 3 pola adresowe z jednej grupy adresów (z adresu głównego lub siedziby) np. :
    • adres główny - ulica i numer
    • adres główny - miasto
    • adres główny - kraj
      RTENOTITLE
  • Kliknij Dalej. Wybierz do wyświetlania pole Nazwa skrócona i kliknij Zakończ.

Gotowe! Adresy firm zostały naniesione na mapę.

RTENOTITLE

 

 

4. Ponumeruj firmy na mapie

Na początek utworzymy tzw. "warstwę". W ramach warstwy możemy korzystać ze styli, lub wgrywać kolejne warstwy i do nich dołączać kolejne style.

Wybierz opcję: Osobne style:

RTENOTITLE

Następnym krokiem będzie zmiana stylu. Wybierz opcje:

  • grupuj wg: "Sekwencja liczb"
  • ustaw etykiety "Nazwa skrócona"
RTENOTITLE

Odzwiercedlenie wprowadzonych zmian na mapie.

RTENOTITLE

 

5. Ustaw trasę

Kliknij w menu na planowane punkty na trasie i przeciągnij je na odpowiednie miejsca. W przykładzie: mapa trasy z północy na południe:

RTENOTITLE

Style pozwalają tworzyć filtry, dzięki którym możemy widzieć kolejność odwiedzanych punktów na trasie (kolejne cyfry), nadawać odpowiednie kolory, szukać podług statusów nadanych kontaktom w CRM.

Następnym krokiem będzie utworzenie mapy trasy. Klikamy w górnym pasku w ikonę RTENOTITLE

Po lewej stronie rozwijają się nam punkty trasy A i B, które oznaczymy na mapie. Dodamy jeszcze pkt C, jako, że mamy 3 adresy firm naniesione na mapę. Trasę planujemy wykonać z pn. na pd.

Kursor tekstowy miga w punkcie A, a my klikamy na firmę z Gdańska.

RTENOTITLE

System automatycznie przenosi nas do litery B i wybieramy punkt w Warszawie. Terz musimy dodać cel podróży, aby móc oznaczyć 3 punkt na trasie


RTENOTITLE

Oznaczamy na trasie pkt C. Efekt:

RTENOTITLE

 

6. Udostępnij trasę

Plan trasy możemy udostępnić klikając pod nazwą mapy w ikonę RTENOTITLE:

  • poprzez link - wszystkim którzy mają konto pocztowe (w dowolnej domenie),
  • poprzez konta google - wówczas przypiszemy uprawnienia dostępu do mapy jak np. edytowanie, bądź wyświetlanie.

 

↑ spis treści


poprzedni: Poprzedni (Korespondencja seryjna) menu: KontaktyZARZĄDZANIE KONTAKTAMI następny: MENU (Zarządzanie klientami)