Połączenie z Google Maps: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc systemu CRM VISION
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 64: Linia 64:
 
[[File:2020-03-27 174426.jpg|RTENOTITLE]]
 
[[File:2020-03-27 174426.jpg|RTENOTITLE]]
  
Możemy teraz utworzyć mapę trasy klikając w górnym pasku w ikonę [[File:2020-03-26 160947.jpg|RTENOTITLE]]
+
W ramach warstwy możemy korzystać ze styli, lub wgrywać kolejne warstwy i do nich dołączać kolejne style.
 +
 
 +
Najpierw wejdźmy w '''Osobne style'''.
 +
 
 +
[[File:2020-03-31 210621.jpg]]
 +
 
 +
Następnym krokiem będzie zmiana stylu.
 +
 
 +
[[File:2020-03-31 213724.jpg]]
 +
 
 +
na:
 +
 
 +
[[File:2020-03-31 210900.jpg]]
 +
 
 +
Odzwiercedlenie wprowadzonych zmian na mapie.
 +
 
 +
[[File:2020-03-31 215010.jpg]]
 +
 
 +
Chcielibyśmy stworzyć mapę trasy z pn. na pd. W związku z czym klikamy w menu na planowane punkty na trasie i przeciągamy je na odpowiednie miejsca.Widzimy naniesione zmiany.
 +
 
 +
[[File:2020-03-31 215519.jpg]]
 +
 
 +
Style pozwalają tworzyć filtry dzięki, którym możemy widzieć kolejność odwiedzanych punktów na trasie (kolejne cyfry), nadawać odpowiednie kolory, szukać podług statusów nadanych kontaktom w CRM.
 +
 
 +
Następnym krokiem będzie utworzenie mapy trasy. Klikamy w górnym pasku w ikonę [[File:2020-03-26 160947.jpg|RTENOTITLE]]
  
 
Po lewej stronie rozwijają się nam punkty trasy '''A''' i '''B''', które oznaczymy na mapie. Dodamy jeszcze pkt '''C''', jako, że mamy 3 adresy firm naniesione na mapę. Trasę planujemy wykonać z pn. na pd.
 
Po lewej stronie rozwijają się nam punkty trasy '''A''' i '''B''', które oznaczymy na mapie. Dodamy jeszcze pkt '''C''', jako, że mamy 3 adresy firm naniesione na mapę. Trasę planujemy wykonać z pn. na pd.

Wersja z 22:00, 31 mar 2020

 

Integracja adresów klientów z systemu CRM z usługą Google Maps

Przygotowanie do eksportu adresów kontaktów z CRM.

Przechodzimy do moduły Kontakty → automatycznie otworzy się nam lista kontaktów. Klikamy w prawym górnym rogu w ikonę:

RTENOTITLE

W ten sposób aktywujemy listę wszystkich Klientów. Będziemy mogli adresy wszystkich Klientów zintegrować z Mapą Google. Jeśli chcemy integrować tylko swoje adresy kontaktów, to klikamy w ikonę

RTENOTITLE

W kolumnie „Szukaj” możemy też dodatkowo zaznaczyć checkbox przy odpowiednim wierszu = firmie.

RTENOTITLE

Istotne jest, żeby sprawdzić ile mamy kontaktów wyświetlanych. Wyświetlanych jest z 10 z 12 kontaktów.

RTENOTITLE

Jeśli mamy więcej kontaktów niż znajduje się na stronie (strona 1 z 2), to zwiększamy listę kontaktów wyświetlanych do 25.

RTENOTITLE

Efekt będzie wyglądał następująco.

RTENOTITLE

Zaznaczamy pojedynczo te kontakty, które chcemy integrować z Mapą Google.

Jeśli jednak chcemy wyeksportować wszystkie kontakty, nie zaznaczamy żadnych pól chechbox, ale wszystkie kontakty kilkając na ikonę znajdującą się w prawym dolnym rogu ekrany → eksport danych. Znaczące jest to, że zastosowane w kolumnach filtry znajdą odzwierciedlenie w wyeksportowanym pliku. Wyeksportowane zostaną wg filtrów wszystkie kontakty. Jeśli np. było 10 stron z 10, to wszystkie one znajdą się w pliku docelowym.

Przeniesienie listy punktów na mapę. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome.

Posiadanie konta w portalu Google jest konieczne, aby przenieść kontakty na mapę Google.

Najpierw zalogujmy się na stronę na koncie mymaps.google.com

Klikamy w lewej górnej części ekranu na ikonę,

RTENOTITLE

a następnie w pole Mapa bez nazwy i wpisujemy np. Mapa testowa. Wybieramy importuj

RTENOTITLE

i uprzednio wygenerowany plik z kontaktami z systemu CRM. Zaznaczmy 3 zmienne.

RTENOTITLE

Klikamy na Dalej. Wybieramy Nazwa skrócona i klikamy na Zakończ. Adresy firm zostały naniesione na mapę.

RTENOTITLE

W ramach warstwy możemy korzystać ze styli, lub wgrywać kolejne warstwy i do nich dołączać kolejne style.

Najpierw wejdźmy w Osobne style.

2020-03-31 210621.jpg

Następnym krokiem będzie zmiana stylu.

2020-03-31 213724.jpg

na:

2020-03-31 210900.jpg

Odzwiercedlenie wprowadzonych zmian na mapie.

2020-03-31 215010.jpg

Chcielibyśmy stworzyć mapę trasy z pn. na pd. W związku z czym klikamy w menu na planowane punkty na trasie i przeciągamy je na odpowiednie miejsca.Widzimy naniesione zmiany.

2020-03-31 215519.jpg

Style pozwalają tworzyć filtry dzięki, którym możemy widzieć kolejność odwiedzanych punktów na trasie (kolejne cyfry), nadawać odpowiednie kolory, szukać podług statusów nadanych kontaktom w CRM.

Następnym krokiem będzie utworzenie mapy trasy. Klikamy w górnym pasku w ikonę RTENOTITLE

Po lewej stronie rozwijają się nam punkty trasy A i B, które oznaczymy na mapie. Dodamy jeszcze pkt C, jako, że mamy 3 adresy firm naniesione na mapę. Trasę planujemy wykonać z pn. na pd.

Kursor tekstowy miga w punkcie A, a my klikamy na firmę z Gdańska.

RTENOTITLE

System automatycznie przenosi nas do litery B i wybieramy punkt w Warszawie. Terz musimy dodać cel podróży, aby móc oznaczyć 3 punkt na trasie


RTENOTITLE

Oznaczamy na trasie pkt C.

Trasa w efekcie będzie wyglądała następująco:

RTENOTITLE

 

Plan trasy możemy udostępnić klikając pod nazwą mapy w ikonę RTENOTITLE

Możemy udostępnić link wszystkim, którzy mają konto pocztowe w dowolnej domenie, albo możemy dodać adresy e-mail (w tym przypadku konieczny jest hosting poczty w Google), którym z osobna przypiszemy uprawniania dostępu do mapy jak np. edytowanie, bądź wyświetlanie.

 

↑ spis treści