Połączenie z Google Maps
Integracja adresów klientów z systemu CRM z usługą Google Maps
Przygotowanie do eksportu adresów kontaktów z CRM
Przechodzimy do moduły Kontakty → automatycznie otworzy się nam lista kontaktów. Klikamy w prawym górnym rogu w ikonę:
W ten sposób aktywujemy listę wszystkich Klientów. Będziemy mogli adresy wszystkich Klientów zintegrować z Mapą Google. Jeśli chcemy integrować tylko swoje adresy kontaktów, to klikamy w ikonę
W kolumnie „Szukaj” możemy też dodatkowo zaznaczyć checkbox przy odpowiednim wierszu = firmie.
Istotne jest, żeby sprawdzić ile mamy kontaktów wyświetlanych. Wyświetlanych jest z 10 z 12 kontaktów.
Jeśli mamy więcej kontaktów niż znajduje się na stronie (strona 1 z 2), to zwiększamy listę kontaktów wyświetlanych do 25.
Efekt będzie wyglądał następująco.
Zaznaczamy pojedynczo te kontakty, które chcemy integrować z Mapą Google.
Jeśli jednak chcemy wyeksportować wszystkie kontakty, nie zaznaczamy żadnych pól chechbox, ale wszystkie kontakty kilkając na ikonę znajdującą się w prawym dolnym rogu ekrany → eksport danych. Znaczące jest to, że zastosowane w kolumnach filtry znajdą odzwierciedlenie w wyeksportowanym pliku. Wyeksportowane zostaną wg filtrów wszystkie kontakty. Jeśli np. było 10 stron z 10, to wszystkie one znajdą się w pliku docelowym.
Kolejnym etapem jest zalogowanie się na stronę na koncie mymaps.google.comPosiadanie konta w portalu Google jest istotne, aby móc korzystać z usługi mymaps.google.com
Klikamy w lewej górnej części ekranu na ikonę:
i wybieramy opcję importuj:
Wybieramy uprzednio wygenerowany plik z kontaktami z systemu CRM. Zaznaczmy min. 4 zmienne.
Klikamy na Dalej. Wybieramy następnie Nazwę skrócona i klikamy na Zakończ. Adresy firmy zostały naniesione na mapę:
Możemy teraz utworzyć mapę trasy:
która będzie wyglądała następująco: