Połączenie z Google Maps
poprzedni: Poprzedni (Korespondencja seryjna) | menu: Kontakty → ZARZĄDZANIE KONTAKTAMI | następny: MENU (Zarządzanie klientami) |
Spis treści
Integracja adresów klientów z systemu CRM z usługą Google Maps
1. Przygotuj listę adresów z CRM
Opcja 1: wybierz kontakty z planu wizyt danego dnia
Przejdź do menu Działania → Plan dnia. Zastosuj teraz filtry, aby wyszukać listę kontaktów do wyeksportowania np. tylko "wizyty".
Opcja 2: wybierz dowolne kontakty z bazy
Przejdź do menu Kontakty → automatycznie otworzy się lista. Zastosuj teraz filtry, aby wyszukać listę kontaktów do wyeksportowania np. tylko "moje", tylko o określonym statusie lub grupie, itp.
2. Eksportuj kontakty do pliku
Opcjonalnie możesz też zaznaczyć checkbox przy odpowiednim wierszu (firmie) - wówczas tylko zaznaczone kontakty zostaną wyeksportowane. Bez zaznaczania - eksportuja się wszystkie spełniające kryteria.
Kliknij w prawym dolnym rogu ekranu → eksport danych.
3. Przenieś listy punktów na mapę.
Uwaga: Posiadanie konta w portalu Google jest konieczne, aby przenieść kontakty na mapę Google. Zalecamy też korzystanie z przeglądarki Google Chrome.
- Zaloguj się na stronę na koncie mymaps.google.com
- Kliknij w lewej górnej części ekranu na przycisk:
a następnie w pole Mapa bez nazwy i wpisz np. Mapa testowa. - Wybierz polecenie importuj:
i wybierz uprzednio wygenerowany plik z kontaktami z systemu CRM.
Zaznacz 3 pola adresowe z jednej grupy adresów (z adresu głównego lub siedziby) np. :- adres główny - ulica i numer
- adres główny - miasto
- adres główny - kraj
- Kliknij Dalej. Wybierz do wyświetlania pole Nazwa skrócona i kliknij Zakończ.
Gotowe! Adresy firm zostały naniesione na mapę.
4. Ponumeruj firmy na mapie
Na początek utworzymy tzw. "warstwę". W ramach warstwy możemy korzystać ze styli, lub wgrywać kolejne warstwy i do nich dołączać kolejne style.
Wybierz opcję: Osobne style:
Następnym krokiem będzie zmiana stylu. Wybierz opcje:
- grupuj wg: "Sekwencja liczb"
- ustaw etykiety "Nazwa skrócona"
Odzwiercedlenie wprowadzonych zmian na mapie.
5. Ustaw trasę
Kliknij w menu na planowane punkty na trasie i przeciągnij je na odpowiednie miejsca. W przykładzie: mapa trasy z północy na południe:
Style pozwalają tworzyć filtry, dzięki którym możemy widzieć kolejność odwiedzanych punktów na trasie (kolejne cyfry), nadawać odpowiednie kolory, szukać podług statusów nadanych kontaktom w CRM.
Następnym krokiem będzie utworzenie mapy trasy. Klikamy w górnym pasku w ikonę
Po lewej stronie rozwijają się nam punkty trasy A i B, które oznaczymy na mapie. Dodamy jeszcze pkt C, jako, że mamy 3 adresy firm naniesione na mapę. Trasę planujemy wykonać z pn. na pd.
Kursor tekstowy miga w punkcie A, a my klikamy na firmę z Gdańska.
System automatycznie przenosi nas do litery B i wybieramy punkt w Warszawie. Terz musimy dodać cel podróży, aby móc oznaczyć 3 punkt na trasie
Oznaczamy na trasie pkt C. Efekt:
6. Udostępnij trasę
Plan trasy możemy udostępnić klikając pod nazwą mapy w ikonę :
- poprzez link - wszystkim którzy mają konto pocztowe (w dowolnej domenie),
- poprzez konta google - wówczas przypiszemy uprawnienia dostępu do mapy jak np. edytowanie, bądź wyświetlanie.
poprzedni: Poprzedni (Korespondencja seryjna) | menu: Kontakty → ZARZĄDZANIE KONTAKTAMI | następny: MENU (Zarządzanie klientami) |