Połączenie z Google Maps

Z Pomoc systemu CRM VISION
Wersja z dnia 10:42, 18 lut 2021 autorstwa A (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
poprzedni: Poprzedni (Korespondencja seryjna) menu: KontaktyZARZĄDZANIE KONTAKTAMI następny: MENU (Zarządzanie klientami)

 

 

 

Integracja adresów klientów z systemu CRM z usługą Google Maps

1. Przygotuj listę adresów z CRM

Opcja 1: wybierz kontakty z planu wizyt danego dnia

Przejdź do menu Działania → Plan dnia.  Zastosuj teraz filtry, aby wyszukać listę kontaktów do wyeksportowania np. tylko "wizyty".

Opcja 2: wybierz dowolne kontakty z bazy

Przejdź do menu Kontakty → automatycznie otworzy się lista. Zastosuj teraz filtry, aby wyszukać listę kontaktów do wyeksportowania np. tylko "moje", tylko o określonym statusie lub grupie, itp.

2020-02-24 105627.jpg

2. Eksportuj kontakty do pliku

Opcjonalnie możesz też zaznaczyć checkbox przy odpowiednim wierszu (firmie) - wówczas tylko zaznaczone kontakty zostaną wyeksportowane. Bez zaznaczania - eksportuja się wszystkie spełniające kryteria.

Kliknij w prawym dolnym rogu ekranu → eksport danych. 

 

3. Przenieś listy punktów na mapę.

Uwaga: Posiadanie konta w portalu Google jest konieczne, aby przenieść kontakty na mapę Google. Zalecamy też korzystanie z przeglądarki Google Chrome.

  • Zaloguj się na stronę na koncie mymaps.google.com
  • Kliknij w lewej górnej części ekranu na przycisk:
    RTENOTITLE
    a następnie w pole Mapa bez nazwy i wpisz np. Mapa testowa.
  • Wybierz polecenie importuj:

    RTENOTITLE
    i wybierz uprzednio wygenerowany plik z kontaktami z systemu CRM.
    Zaznacz 3 pola adresowe z jednej grupy adresów (z adresu głównego lub siedziby) np. :
    • adres główny - ulica i numer
    • adres główny - miasto
    • adres główny - kraj
      RTENOTITLE
  • Kliknij Dalej. Wybierz do wyświetlania pole Nazwa skrócona i kliknij Zakończ.

Gotowe! Adresy firm zostały naniesione na mapę.

RTENOTITLE

 

 

4. Ponumeruj firmy na mapie

Na początek utworzymy tzw. "warstwę". W ramach warstwy możemy korzystać ze styli, lub wgrywać kolejne warstwy i do nich dołączać kolejne style.

Wybierz opcję: Osobne style:

RTENOTITLE

Następnym krokiem będzie zmiana stylu. Wybierz opcje:

  • grupuj wg: "Sekwencja liczb"
  • ustaw etykiety "Nazwa skrócona"
RTENOTITLE

Odzwiercedlenie wprowadzonych zmian na mapie.

RTENOTITLE

 

5. Ustaw trasę

Kliknij w menu na planowane punkty na trasie i przeciągnij je na odpowiednie miejsca. W przykładzie: mapa trasy z północy na południe:

RTENOTITLE

Style pozwalają tworzyć filtry, dzięki którym możemy widzieć kolejność odwiedzanych punktów na trasie (kolejne cyfry), nadawać odpowiednie kolory, szukać podług statusów nadanych kontaktom w CRM.

Następnym krokiem będzie utworzenie mapy trasy. Klikamy w górnym pasku w ikonę RTENOTITLE

Po lewej stronie rozwijają się nam punkty trasy A i B, które oznaczymy na mapie. Dodamy jeszcze pkt C, jako, że mamy 3 adresy firm naniesione na mapę. Trasę planujemy wykonać z pn. na pd.

Kursor tekstowy miga w punkcie A, a my klikamy na firmę z Gdańska.

RTENOTITLE

System automatycznie przenosi nas do litery B i wybieramy punkt w Warszawie. Terz musimy dodać cel podróży, aby móc oznaczyć 3 punkt na trasie


RTENOTITLE

Oznaczamy na trasie pkt C. Efekt:

RTENOTITLE

 

6. Udostępnij trasę

Plan trasy możemy udostępnić klikając pod nazwą mapy w ikonę RTENOTITLE:

  • poprzez link - wszystkim którzy mają konto pocztowe (w dowolnej domenie),
  • poprzez konta google - wówczas przypiszemy uprawnienia dostępu do mapy jak np. edytowanie, bądź wyświetlanie.

 

↑ spis treści


poprzedni: Poprzedni (Korespondencja seryjna) menu: KontaktyZARZĄDZANIE KONTAKTAMI następny: MENU (Zarządzanie klientami)