Raporty z użyciem kilku arkuszy jednocześnie (np. faktur i kontaktów)

Z Pomoc systemu CRM VISION
Skocz do: nawigacja, szukaj


Używając arkusza kalkulacyjnego, można w szybki sposób utworzyć dowolne raporty.

Dla przykładu utworzymy raport sprzedaży miesięcznej, pobierając z danych kontaktów emaile i numery telefonów.



Tworzenie indywidualnego raportu używając kilku arkuszy

Użyjemy 2 arkuszy: kontaktów oraz faktur.

Eksport danych

1) Przejdź na listę kontaktów i wykonaj eksport danych (jak? zobacz → Import/Eksport kontaktów)

Uwaga. Jeśli masz duża bazę (ponad 50.000 wpisów) pamiętaj, aby przed eksportem ustawić odpowiednie kryteria, np. tylko klienci posiadający zaległe faktury (jak? zobacz → Wyszukiwanie kontrahentów wg zaległości)


2) Przejdź na listę dokumentów i wykonaj eksport danych (jak? zobacz → Eksport danych - faktury przychodowe)

Uwaga. Pamiętaj, aby przed eksportem ustawić odpowiednie kryteria, np. tylko faktury wystawione w danym miesiącu.


3) powinniśmy mieć zapisane 2 pliki np.

2015-02-18 14 22 25-Nowy folder.png


Otwarcie pliku z kontaktami i pozostawienie go otwartego w tle

Nie zamykaj go. Będzie nam potrzebny w następnym kroku.


Otwarcie pliku z fakturami i wyszukanie dodatkowych danych kontaktów

1) po otwarciu pliku z fakturami, interesuje nas kolumna " Kontrahent (skrót) ", dzięki której odnajdziemy więcej informacji o tym kontrahencie (np. email i tel)

Excel-1.png


2) dodaj obok nową kolumnę i nazwij ją np. "Numer telefonu"

Excel-2-wstaw-kolumne.png
Excel-3-wstawiona-kolumna.png

oraz zmień formatowanie na "ogólne:

Excel-formatuj.png
Excel-formatuj-ogolne.png
Exclamation.png
Bez zmiany formatowania na "ogólne", nie zadziała formuła wyszukująca.


3) wpisz formułę wyszukującą numer telefonu

W nowo dodanej kolumnie, w pierwszej komórce (na rys. E4) zacznij wpisywać formułę:

=WYSZUKAJ.PIONOWO(

i uzupełnij kolejno parametry:

  • szukana wartość: nazwa skrócona z tabeli faktur (D4) np.
Excel-4-param-1.png


  • tabela tablica: zaznacz tabelę z otwartego wcześniej arkusza kontaktów, od kolumny z nazwą (musi być jako pierwsza) do kolumny która nas interesuje - tutaj numer telefonu:
Excel-4-param-2.png


  • nr indeksu kolumny: numer kolumny z arkusza kontaktów zawierającej szukane dane - np. numer telefonu to kolumna nr 6:
Excel-4-param-3.png


  • przeszukiwany zakres: należy wpisać FAŁSZ aby wyszukiwanie było dokładne
Excel-4-param-4.png


Podsumowując, formuła powinna mieć postać:

=WYSZUKAJ.PIONOWO(D4;'[Lista kontaktow.xls]Kontakty'!$A$3:$F$18;6;FAŁSZ)


4) przeciągnij formułę w dół do pozostałych faktur

Excel-przeciagnij.png

- dzięki temu odnajdziesz numery telefonów do wszystkich kontaktów:

Excel-wynik.png


↑ spis treści


Bardziej szczegółowa pomoc na temat funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO: