Instalacja zdalnego kalendarza w programie Mozilla Thunderbird
Celem zdalnego kalendarza jest umożliwienie szybkiego i wygodnego dostępu do informacji o zdarzeniach z poziomu popularnych aplikacji biurowych.
Zdalny kalendarz jest połączeniem pomiędzy aplikacją obsługującą kalendarz, a systemem CRM Vision. Dzięki temu każde nowe zdarzenie zarejestrowane, lub zaktualizowane w systemie niezwłocznie widoczne jest na zdalnym kalendarzu.
Każdy z użytkowników generuje dla siebie unikalny link do kalendarza ze swoimi zdarzeniami. Dzięki niemu niemożliwe jest, żeby niepowołana osoba uzyskała dostęp do danych z systemu. W każdej chwili istnieje możliwość ponownego wygenerowania linku.
Instalacja rozszerzenia Lightning
Aby móc korzystać w programie Mozilla Thunderbird z funkcji kalendarza konieczne jest zainstalowanie dodatku Lightning. W celu jego instalacji należy
- w programie Thunderbird wybrać z górnego menu opcję Narzędzia->Dodatki
- Przejść na zakładkę Pobierz dodatki widoczną po lewej stronie
- W prawym górnym rogu w wyszukiwarce dodatków wpisujemy Lightning i klikamy na znaleziony dodatek
- Po zakończeniu instalacji uruchamiamy program Mozilla Thunderbird ponownie.
Dodanie zdalnego kalendarza
Po ponownym uruchomieniu programu pocztowego Mozilla Thunderbird możemy już przełączyć się w tryb kalendarza.
- W tym celu należy w prawym górnym rogu kliknąć ikonkę kalendarza
lub wybrać opcję Wydarzenia i zadania z menu i zaznaczyć Kalendarz.
- Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy w sekcji Kalendarz i z menu wybieramy pozycję Nowy kalendarz.
- W oknie dialogowym wybieramy opcję „Kalendarz zdalny” i klikamy Dalej.
- W kolejnym oknie wklejamy link do kalendarza wygenerowany w systemie CRM Vision. Możemy go skopiować po wejściu do ekranu ustawień osobistych (link znajduje się w prawym górnym rogu menu) i zakładki Kalendarz. Link widoczny jest po kliknięciu na przycisk iCal. Tutaj sprawdź dokładnie jak pobrać link Po wklejeniu linku klikamy Dalej.
- Na następnym ekranie definiujemy nazwę oraz kolor tła dla wyświetlanych zdarzeń i klikamy Dalej.
Proces dodawania Kalendarza zdalnego został zakończony. Od teraz program automatycznie będzie sprawdzał informacje o nowych zdarzeniach w systemie CRM Vision, a zdarzenia zawsze będą widoczne na kalendarzu.