Tworzenie i wysyłka e-maili

Z Pomoc systemu CRM VISION
Skocz do: nawigacja, szukaj


CRM Vision pozwala na tworzenie pojedynczych i grupowych wiadomości. Edytor dostępny jest z wielu różnych miejsc dzięki czemu przygotowanie i wysyłka jest szybka i prosta. Wysłane wiadomości przypisywane są chronologicznie do odpowiednich kontrahentów pozwalając w ten sposób na zachowanie ciągłości komunikacji i przeglądania w każdej chwili. Gdy mówimy o wysyłaniu poczty e-mail, możemy wysyłać wiadomości pojedynczo (w ramach bieżącej korespondencji) lub hurtowo np. do grupy 1000 kontaktów, czyli tzw. mailing.



Pojedyncze wiadomości

Pojedyncze e-maile o dowolnej treści można wysyłać zarówno do kontaktu (ogólny adres firmy, jeśli w bazie są przedsiębiorstwa), jak również osób kontaktowych. Konfiguracja sposobu wysyłki e-maili (CRM Vision lub program pocztowy na komputerze) znajduje się w artykule Integracja z programem pocztowym.


KONTAKTY → Kontaktydowolny kontakt z listy
Email.png


Edytor wiadomości wygląda analogicznie jak w większości popularnych programów do obsługi pocztowy elektronicznej. Zawiera wszystkie wymagane elementy: pasek adresu odbiorcy/odbiorców, tematu, miejsce na treść i wstawienie załączników. Podczas przygotowywania wiadomość można napisać od podstaw lub skorzystać z dostępnych, przygotowanych wcześniej szablonów. Należy pamiętać że podczas wysyłania pojedynczych wiadomości każdy odbiorca widzi także pozostałe osoby do których została wysłana, chyba że adresy dodano jako ukryta kopia.

Email1.png
↑ spis treści


Szkice e-mail

KONTAKTY → Szkice e-mail
Szkice.png

Zakładka Szkice e-mail pozwala na stworzenie treści e-maila, który będzie można wysłać jednokrotnie, do jednego lub kilku odbiorców. Po wysłaniu szkic znika, ale wysłana wiadomość jest zapisywana w Historii Kontaktu, jeśli znajduje się on w CRM Vision. Szkic może być stworzony np. zaraz po rozmowie z klientem, a wysłany w umówionym terminie.

↑ spis treści

Szablony e-mail

KONTAKTY → Szablony e-mail
Szablony.png

Szablony e-mail są wzorami wiadomości wysyłanymi wielokrotnie do wielu odbiorców. Szablonem może być e-mail z ofertą, przypomnieniem o spotkaniu, itd. Raz utworzony szablon można łatwo wstawić w treść każdej nowo tworzonej wiadomości - wybierając z listy widocznej nad paskiem Tematu.

Szablony1.png
↑ spis treści

Mailing

CRM Vision umożliwia wysyłanie wiadomości hurtowych do wybranej grupy kontaktów. Szczegółowe informacje na temat tworzenia, wysyłania i ewidencjonowania mailingu znajdują się tutaj.

↑ spis treści


Wysyłka dokumentów

Faktury

Wystawione w CRM Vision faktury można wysyłać bezpośrednio z systemu. Można to zrobić z poziomu danej faktury.

FINANSE → Sprzedaż/Przychodywybór dowolnej wystawione faktury z listyWyślij
Należy pamiętać że można wysłać jedynie fakturę o statusie: wystawiona

Drugim sposobem na wysyłkę faktur jest wykorzystanie funkcji Dla zaznaczonych opisanej w odrębnym artykule. Wystarczy oznaczyć na liście faktury przeznaczone do wysyłki kontrahentom i wybrać z listy opcję Dla zaznaczonych: Wyślij emailem tak jak przedstawiono to poniżej.

FINANSE → Sprzedaż/Przychodyoznaczenie odpowiednich faktur na liścieDla zaznaczonych → Wyślij emailem
Email fv1.png
Przypomnienia o fakturach

Przypomnienia o fakturach wysyła się przy użyciu funkcji Dla zaznaczonych znajdującej się poniżej listy faktur. W tym celu oznaczamy faktury, o których przypomnienia mają zostać wysłane, a następnie z listy wybieramy: Wyślij przypomnienie o fakturach tak przedstawione zostało to na zrzucie ekranu.

FINANSE → Sprzedaż/Przychodyoznaczenie odpowiednich faktur na liścieDla zaznaczonych → Wyślij przypomnienie o fakturach
Email fv2.png
↑ spis treści


Oferty

Oferty z CRM Vision można wysyłać pojedynczo...

FINANSE → Ofertywybór z listy ofertWyślij
Email of.png

...oraz grupowo (po wybraniu z listy wcześniej utworzonych) i wykorzystaniu funkcji Dla zaznaczonych.

FINANSE → Ofertywybór z listy OfertDla zaznaczonych → Wyślij emailem
Email of1.png
Information.png
Należy pamiętać, że każda utworzona w CRM Vision i wystawiona Oferta dotyczy innego odbiorcy, więc nawet przy użyciu funkcji Dla zaznaczonych poszczególni odbiorcy otrzymają odpowiednio spersonalizowaną wiadomość
↑ spis treści


Zamówienia

Zamówienia z CRM Vision można wysyłać pojedynczo...

FINANSE → Zamówienia (Zamówienia do dostawców)wybór z listy zamówieńWyślij
Email zam.png

...oraz grupowo (po wybraniu z listy wcześniej utworzonych) i wykorzystaniu funkcji Dla zaznaczonych.

FINANSE → Ofertywybór z listy ZamówieńDla zaznaczonych → Wyślij emailem
Email zam1.png
Information.png
Należy pamiętać, że każde utworzone w CRM Vision i wystawione Zamówienia dotyczy innego odbiorcy, więc nawet przy użyciu funkcji Dla zaznaczonych poszczególni odbiorcy otrzymają odpowiednio spersonalizowaną wiadomość
↑ spis treści